خرید و فروش و رهن و اجاره
خرید و فروش و رهن و اجاره

خرید و فروش و رهن و اجاره

تنش میان ایران و آمریکا بالا گرفت/ خباثت آمریکا علیه ایران و واکنش تند رهبری و روحانی

دونالد ترامپ که به اقدامات غیر قابل  پیش بینی و غیر منتظره اش مشهور است و از زمان روی کار آمدن خود و ورودش به کاخ سفید به همه مذاکرات و معاهدات بین المللی از جمله، معاهده پاریس، نفتا و به ویژه توافقنامه بین المللی برجام و غیره پشت پا زده است، این بار نیز در اقدامی با هدف به صفر رساندن فروش نفت ایران، با ادامه معافیت نفتی خریداران نفت از ایران، مخالفت کرد. البته این اقدام ترامپ با وجود مشاوران تندرو ضدایرانی اش چون جان بولتون و «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا دور از ذهن نبود.


در بیانیه کاخ سفید که در روز دوشنبه (دوم اردیبهشت ماه) منتشر شد، آمده است: «ترامپ تصمیم گرفته که دیگر معافیت از مجازات بابت خرید نفت از ایران را که ماه مه تمام می‌شود، تمدید نکند. این تمهیدات برای این است که صادرات نفت ایران به صفر رسانده شود و اصلی‌ترین درآمد ایران از آن گرفته شود.»در ادامه  این بیانیه آمده است: «ایالات متحده آمریکا، عربستان سعودی و امارات متحده عربی، سه عضو اصلی تولید انرژی جهان به همراه دوستان و متحدان متعهد هستیم که تقاضای کافی در بازار جهانی نفت ادامه پیدا کند. ما توافق کردیم که تصمیمی زمان‌بندی شده بگیریم تا اطمینان دهیم تقاضای جهانی در پی کنار گذاشتن نفت ایران از بازار فراهم شود.


همچنین تاکید شد: «دولت ترامپ و متحدان ما مصمم به حفظ و گسترش کمپین فشار حداکثری اقتصادی علیه ایران هستند تا رفتار بی‌ثبات کننده ایران که تهدیدی برای ایالات متحده، متحدان و شرکای ما و خاورمیانه است، پایان یابد.» ترامپ البته این اقدام را با استقبال دو متحد نفتی اش یعنی عربستان و نوچه اش امارات انجام داد و عربستان نیز در اقدامی هماهنگ شده و خصمانه علیه ایران اعلام کرد که وضعیت بازار نفت به ویژه تامین نیاز نفتی بازار را بررسی می کند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.