خرید و فروش و رهن و اجاره
خرید و فروش و رهن و اجاره

خرید و فروش و رهن و اجاره

وکیل مدافع محمدرضا شجریان: شکایت می‌کنیم

وکیل مدافع محمدرضا شجریان گفت که به رای صادره مبنی بر بی‌حقی موکلش در پرونده شکایت از صدا و سیما به دلیل پخش بدون اجازه آثار این استاد آواز ایران اعتراض خواهد کرد.

محمد حسین آقاسی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با پرونده مربوط به شکایت محمدرضا شجریان از صدا و سیما، گفت: در تیر ماه سال ۱۳۸۸ به علت پخش آثار استاد شجریان بدون کسب اجازه از ایشان، علیه صدا و سیما طرح شکایت کردیم. مستند قانونی ما برای طرح این شکایت این بود که به موجب ماده ٢٣ قانون حمایت حقوق مولفان و مصنفان و هنرمندان، هرکس تمام یا قسمتی از اثر دیگری را که مورد حمایت این قانون است به نام خود یا به نام پدید آورنده بدون اجازه او یا عامداً به شخص دیگری غیر از پدید آورنده نشر یا پخش یا عرضه کند به حبس از شش ماه تا سه سال محکوم خواهد شد.

وکیل مدافع محمدرضا شجریان، افزود: دادسرا با فراز و نشیب‌های زیادی به این پرونده رسیدگی کرد تا اینکه در خرداد ماه سال ۱۳۹۰ بازپرس با استناد به این امر که صدا و سیما سوء نیت نداشته است ضمن احراز ادعای ما، در این پرونده قرار منع پیگرد صادر کرد.

آقاسی، عنوان کرد: به قرار منع تعقیب صادر شده اعتراض کردیم و پرونده به شعبه ۱۰۶۰ دادگاه کیفری ۲ کارکنان دولت ارسال شد. قاضی دادگاه قرار منع پیگرد صادر شده توسط بازپرس را نقض کرد و پذیرفت صدا و سیما مرتکب جرم شده است. آن زمان به دادسرا دستور داد که این پرونده تعقیب شود و متهمین احضار و به آنها تفهیم اتهام شود.

وی ادامه داد: پرونده خرداد ماه سال ۹۱ برای انجام این کار به دادسرا عودت شد. رسیدگی به این پرونده حدود ۶ سال طول کشید و نهایتا اردیبهشت ماه سال ۹۷ با تفهیم اتهام به متهمین این پرونده مجددا به دادگاه ارسال شد. ۱۱ شهریور ماه زمان محاکمه بود اما متاسفانه قاضی دادگاهی که نظر به مجرمیت افراد داشت، تغییر کرد.

این وکیل دادگستری مدعی شد: قاضی جدید از فضای موسیقی و امور مربوط به هنر اطلاعات اندکی داشت. ایشان بر این عقیده بود که «آقای شجریان یک "ها ها هایی" کرده، چرا ما صدا و سیما را تعقیب کنیم؟ آنها سوء نیت نداشتند» و نهایتا توسط ایشان رای به عدم سوء نیت و برائت صدا و سیما داده شد.

آقاسی خاطرنشان کرد: این رای به من ابلاغ شده است و ما به زودی و حداکثر تا ۱۰ روز آینده نسبت به این رای اعتراض می‌کنیم تا پرونده به دادگاه تجدیدنظر ارسال شود. پیش بینی من این است که اگر در دادگاه تجدیدنظر قضات مسلط به قانون و صاحب نظر حضور داشته باشند حتما این رای نقض می‌شود و منجر به محکومیت صدا و سیما خواهد شد.

لفاظی‌های تکراری ضد ایرانی ترامپ در ریاستش بر جلسه شورای امنیت

ه‌مزمان با اعلام ریاست جلسه شورای امنیت سازمان ملل با موضوع ایران توسط دونالد ترامپ،‌ رییس‌جمهور آمریکا برای رسیدگی به آن‌چه که طرف‌ آمریکایی نقض قوانین بین‌المللی و بی‌ثباتی‌ از سوی ایران در سراسر منطقه خاورمیانه می‌خواند، گروهی از تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که این جلسه هدف جلب حمایت‌ جامعه جهانی در خصوص تحریم‌ها علیه ایران را دنبال کند و احتمالا تلاشی برای بازگرداندن ایران به میز مذاکره باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه اورشلیم پست، در آستانه برگزاری این جلسه به ریاست دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا با موضوع ایران، دکتر راز زیمت، پژوهشگر ارشد موسسه مطالعات امنیت ملی در این باره اظهار کرد: ترامپ به دنبال جلب حمایت‌ جامعه جهانی و به ویژه طرف‌های امضا کننده توافق هسته‌ای ایران در خصوص تحریم‌های اقتصادی است.

زیمت تصریح کرد: تمام چیزی که در این جلسه خواهیم دید، لفاظی‌های ضدایرانی تکراری‌ است،  بنابراین فکر نمی‌کنم سخنرانی ترامپ چیزی را تغییر دهد.

دکتر الداد پاردو، کارشناس مسائل ایران در دانشگاه عبری قدس اما با بیان اینکه هر یک از طرف‌ها از این فرصت برای ابراز موضع خود استفاده می‌کند، تاکید کرد: رام کردن تهران یکی از مسائل اصلی در سیاست خارجی آمریکا است و جلسه شورای امنیت هدف بازگرداندن ایران به میز مذاکره را دنبال خواهد کرد.

به گفته این کارشناس سیاسی، ترامپ می‌خواهد رفتار ایران را با اعمال فشار بسیار زیاد بر تهران تغییر دهد و آمریکا بیش‌از هر چیز دوست دارد شاهد دست کشیدن ایران از برنامه‌های هسته‌ای و اقداماتش در منطقه باشد.

علاوه بر این مساله، بسیاری از کارشناسان معتقدند هر چند گفته شده مسایل منطقه و خاورمیانه محور صحبت‌های ترامپ خواهد بود اما او از این فرصت استفاده کرده و مساله برجام، فعالیت‌های موشکی و حضور ایران در منطقه و سوریه را نیز پیش خواهد کشید.

به گزارش ایسنا، این برای دومین بار است که دولت ترامپ سعی دارد پای ایران را به شورای امنیت بکشاند. اولین بار در زمستان سال گذشته بود که به بهانه تحولات داخلی ایران و برخی اعتراضات در شهرهای مختلف تحت الشعاع افزایش گرانی و تورم درخواست تشکیل جلسه فوری دادند اما آن نشست به صحنه‌ای برای مخالفت با آمریکا تبدیل شد. علاوه بر این کشورهای عضو شورای امنیت به ویژه چهار عضو دائم شورای امنیت از این فرصت استفاده کرده و مخالفت‌های آمریکا با برجام و سنگ‌اندازی‌های این کشور را محکوم و در مقابل از اقدامات ایران در برجام و اجرای تعهداتش حمایت کردند.

گروهی از کارشناسان بر این باورند که هدف آمریکا از برگزاری این نشست و حضور ترامپ و در مقابل استقبال از حضور حسن روحانی در نشست شورای امنیت صرفا ایجاد فضایی برای دیدار و دیالوگ روسای جمهور ایران و آمریکا است که دونالد ترامپ چندی پیش از آن صحبت و استقبال کرد.

با این حال، با توجه به تحولات سیاسی داخلی، بین‌المللی و منطقه‌ای، فضای مذاکره و گفت‌وگو را هیچ یک از کارشناسان موافق و منتقد دولت روحانی تایید نمی‌کنند و مذاکره در فضای فعلی را صرفا امتیازی برای ترامپ پیش از انتخابات کنگره عنوان کرده‌اند. علاوه بر این حضور حسن روحانی یا مقامی پایین‌تر در سطح وزیر امور خارجه در عمل به معنای پذیرش نقطه نظر آمریکا است که معتقد است ایران در کشور خود، منطقه و جهان دست به اقدامات نادرست و نقض قطعنامه‌های سازمان ملل می‌زند.